Czy usługi fotograficzne są nowoczesne i otwarte na klienta?

To naprawdę dobre pytanie – naszym zdaniem nie przystają do otaczającej nas rzeczywistości i szybko zmieniającego się społeczeństwa zafascynowanego nowinkami technicznymi.

Jesteście punktem usługowym foto. Waszym celem jest sprzedaż produktów i usług. A więc wszystko kręci się wokół klienta. A przynajmniej powinno, prawda? Ergo zależy wam na jak największej frekwencji. Oczywiście tych, którzy mają jak najwięcej wspólnego z waszą działalnością. Idźmy dalej. Czym pstrykamy zdjęcia? Najczęściej komórkami. Jaki jest najlepszy aparat foto? Ten, który jest zawsze pod ręką. Jaki gadżet gwarantuje nam pełną gotowość do zarejestrowania istotnego dla nas momentu, ważnej chwili etc.? Ma się rozumieć – smartfon!

Teraz tak. Kto robi zdjęcia? Rzecz jasna wszyscy, którzy mają telefony komórkowe wyposażone w aparat foto. Uwierzcie jest ich bardzo wiele. Co więcej robią oni biliony ujęć. Czy nie chcecie pozyskać takiej plejady klientów i sięgnąć do pokładów zdjęć spoczywających w ich komórkach? Zdziwiłbym się, gdyby odpowiedź była przecząca. Przecież wszystko kręci się wokół klienta, prawda?

Jak go zatem pozyskać? Przede wszystkim dać mu spróbować. Jest samodzielny, wykształcony, oczytany w Internecie i świadomy swoich potrzeb. Punkt usługowy ma być otwarty dla klienta. On ma „rządzić” we wnętrzu sklepu. To nie właściciel zakładu foto ma być guru i ostateczną wyrocznią. On ma zarządzać wszystkim w tle, jak system operacyjny dobrej klasy, a jedynym decydentem ma być kto? No właśnie klient.

fotokiosk w zakładzie fotograficznym

Dziwicie się? No dobrze, ale jak idziemy do sieciowego sklepu odzieżowego, niech to będzie cokolwiek, H&M, Adidas, Reserved to przecież cały towar, koszule, spodnie, kurtki, buty etc. jest wystawiony „na dotyk” klienta. Nikt nie broni dostępu do towaru. Co więcej, jak tylko może, zachęca klienta do spróbowania, przymiarki, zobaczenia się w lustrze!

kioski fotograficzne

No dobrze, powiecie, ale my to foto usługa. Mało jest „gotowych” produktów. Nie ma zatem czego dotykać i testować. Nieprawda! Mamy dla Was i Waszych potencjalnych klientów coś, co w pełni daje substytut tej konsumenckiej namacalności produktu, sprawdzenia go i pobawienia się nim.

fotokiosk kodak

Jest to foto-kiosk KODAK, czyli terminal z ekranem dotykowym, ergo stacja do przyjmowania zleceń ze wszystkich możliwych nośników obrazów ze smartfonami włącznie! Jeśli kiosk podłączycie (praktycznie dowolną ilość) do centralnej stacji roboczej Apex, to nie tylko uzyskacie panowanie nad zleceniami, ale rozszerzycie portfolio swoich usług o druk niestandardowych formatów, druk dwustronny (foto-książki, zaproszenia, kartki okolicznościowe!) oraz druk wielkoformatowy.

kodak apex system

Ale wracając do foto-kiosku KODAK. To on stanowi narzędzie, dzięki któremu wasi klienci poczują się samodzielni i nieskrępowani w swoich potrzebach przenoszenia wspomnień, chwil, momentów na twardy materiał zdjęcia.

Co trzeba więcej, aby ściągnąć rzeszę klientów do Waszych punktów? Ano przekomponować układ jego wnętrza, zmodyfikować jego aranżację w taki sposób, aby bardziej sprzyjał samoobsłudze i zapraszał klientów do spędzania czasu w otwartej przestrzeni i przyjaznej atmosferze.

nowoczesny zakład fotograficzny

Podsumowując raz jeszcze, badania rynkowe wskazują jednoznacznie, iż:

  • najlepszym aparatem fotograficznym na świecie są dzisiaj smartfony
  • dzięki smartfonom fotografia stała się powszechna i egalitarna (fotografuje każdy, a co najważniejsze obiektem fotografii są wszelkie możliwe motywy, nie tylko wakacje i uroczystości rodzinne)
  • fotografia przestała być NUDNA !!! Spadła z piedestału, stała się MŁODA, EMOCJONALNA i niebywale KREATYWNA. Zdjęcia to FUN. Są COOL.
  • zdjęcia drukują ludzie młodzi najchętniej w foto-kioskach, robią to zwłaszcza dziewczęta i młode kobiety (zaproście je do swoich punktów foto!)
  • KODAK jest światowym liderem w dostarczaniu terminali do druku natychmiastowego do sprzedaży detalicznej (bezpośredniej). Rozwiązania software KODAK są najbardziej przyjazne dla użytkownika.
  • Foto-kioski KODAK, podobnie jak inne automaty vendingowe, oferują świetne możliwości crosselingu, generują dodatkowy traffic w sklepie, etc.

Pamiętajcie, ludzie jednak rejestrują wspomnienia, bo dbają o nie. Pozwólcie zachować im je na twardym materiale w postaci odbitki zrobionej u Was!

Jesteśmy do pełnej dyspozycji w tym zakresie ewentualnych zapytań i dalszych dyskusji na temat modelu businessowego opartego na foto-kioskach i urządzeniach Apex.

O autorze:
Pracuje w firmie od marca 1993 roku. Posiada spore doświadczenie w szeroko rozumianym obrazowaniu. Od wielu lat zajmuje się drukiem atramentowym oraz drukiem termosublimacyjnym.